Häst-historien ...

2010-11-15 - 18:54:46

Nu har jag inte bloggat på länge , förlåt! men har jobbat varje dag förutom lördag & söndag . Och i lördags åkte jag hem till pappa .. Kom dit vid halv 1 och bara var och slöade sen blev de en ridtur i skogen med Marie :) sen slöade vi i soffan på kvällen , tittade idol och sådära sen somnade jag på golvet framför brasan hehe (a) sen pratade jag med älsklingen vid 12 då han ringde och hade kommit hem från Sensation White .
Vaknade i söndags vid 9 tiden typ . blev "Fars-dag frukost" med paketer och sådära hehe :) och vid 11 tiden började jag & Marie att fixa hästarna inför en ridtur i skogen :) blev inte riktigt som planerat ...
Historian om något utav de läskigaste jag varit med om ...
Marie hoppade på Skraepa och sen skulle jag upp på Lalli . Jag tog tag i tyglarna med vänster hand och sadeln med höger , satte i vänster foten i stigbygeln och när jag lyfte höger fot från pallen och skulle upp i sadeln satte Lalli iväg i galopp . Jag hängdes bakom , gjorde allt för att komma upp i sadeln och få stopp på honom . satt på hans rumpa ungefär bakom sadeln och bara skrek så att pappa skulle reagera som va i andra trädgården på andra sidan huset. Jag satt fast med vänster foten och va helt vättskrämd , visste inte var jag skulle ta vägen . När jag såg hur Lalli svängde mellan ena hagen och hönshuset mot vägen så visste jag att jag var tvungen att komma av , så jag kastade mig över på höger sida av Lalli , lyckades på något sätt att få loss vänster foten och puttade mig ifrån Lalli för att inte hamna under honom . Trillade ner på marken , hamnade först på rumpan sen slog jag huvudet hårt bak , antingen i marken, en sten eller en stock som låg vid mig. Pappa kom framspringades till mig och Marie fångade tag i Lalli . Jag kände hur min axel inte fungerade och jag hade ont i ryggen och mina ben ville inte fungera först när pappa ställde mig upp . satt och skrek av smärta , hade så otroligt ont i min axel , och mitt bakhuvud. visste verkligen inte var jag skulle ta vägen .. Jag lyckades att få kraft i benen , gick fram och klappade och pratade lite med Lalli , sen ville pappa åka in med mig . Jag satte mig i bilen , och jag pappa & Emma åkte in till Helsingborgs Lasarett , och Vera & Marie tog en tur i skogen ..
Pappa körde fort till sjukhuset och jag hade så otroligt ont .. Vi kom fram till sjukhuset och gick in och fyllde in en lapp , det gick fort innan de kallade på mitt nummer . sen så hade jag så ont att vi fick ett rum direkt . satte oss där inne och väntade på att läkaren skulle komma . Första läkaren kom och tittade och lyssnade på hjärta & lungor . han konstaterade att mitt nyckelben var av , och ville skicka mig för att röntga nyckelben , nacke , rygg och axel för mina smärtor . Jag sattes i rullstol och kördes till Akuten . där fick vi vänta lite , sen kom vi in i ett rum , där en annan läkare tittade på mig och försökte göra olika rörelser med min axel , och jag minns hur mycket jag grät . En sjuksköterska kom in med smärtstillande till mig och en sån sak att ha om armen för att den skulle få stöd . sen kördes jag till röntgen för att röntga allt . De tog hur många bilder som helst , lite allt möjligt som hon i receptionen sa haha . Efter röntgen så käkade jag pappa & emma i cafeterian på sjukhuset i väntan på mina svar . Jag fick senare veta att ingenting var brutet (sån tur var) och att nerverna i min axel hade fått sig en ordentlig smäll och jag har antagligen sträckt nacken och fått en hjärnskakning . Jag hade änglavakt , det är allt jag säger ! Efter det fick jag smärtstillande i sprutform i magen , som jag sedan fick en allergisk reaktion på så fick stanna kvar ännu 1 timme på sjukhuset för att inte få mer reaktioner ..
Så efter 7 och en halv timme på sjukhuset så kom jag hem med smärtstillande tabletter , hjärnskakning och skadad axel , men ingenting brutet . Jag är så otroligt glad att ingenting är brutet! Och på måndag den 22e November ska jag till UMAS 08.20 för kontroll av att min axel fungerar och sådära .
Så idag var jag hemma från jobb , sov och vilade för att orka resten av veckan och sådära .
Nu orkar jag inte skriva mer , detta har tagit tid imed jag använder en arm och nu börjar min rygg att verka så avslutar detta inlägget med lite egobilder :D
Vänster axel fungerar inte , men armbågen & handen gör som
ni ser på bilden , och det underlättar mycket ska ni veta!

FÄRGBILD SÅ NI SER RESULTATET
AV FÄRGNINGEN AV MTT HÅR TILL
"CHOKLADBRUN" ! :)

Bild från fredags eller torsdags (tror jag)


Postat av: Anonym

Kan man inte rida så ramlar man av...

2010-11-15 - 23:27:38
Postat av: Anonym

En sån himlatur att du inte skadade dig värre. Som sagt, där hade du änglarna på din sida. Kram

2010-11-16 - 14:46:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0