Tillbaka ... ?

2010-08-28 - 04:23:59

Nu har jag inte skrivit på 3 dagar, och denna lilla "pausen" behövdes .. inte det att jag inte har haft lust för att skriva för har velat logga in varje dag för att updatera , men det är så lätt för mig att börja skriva om tankar och var som händer i livet just nu fast man är i USA och just nu är det inget jag kan , så därför valde jag istället att inte skriva blogg :)

Dessa dagarna har vi inte gjort så mycket, det har varit SKIT väder rent ut sagt så vi har mest bara varit hemma faktiskt hehe :P förutom idag .. jag började "jobba" redan vid kvart över 7 , Ylva skulle besöka ett dagis som Dylan kanske ska börja på :) Men Dylan sov, så jag bar ner honom försiktigt i min säng och somnade själv hehe (a) Vaknade runt halv 10 av att jag fick sms av älsklingen, så gick in på datorn och pratade lite med honom och typ Sofie , och lilla Dylan fortsatte att sova haha :) Ylva skickade ett mejl till mig på facebook runt 4 att jag skulle ha Dylan bytt på, ombytt och redo i sin bilstol tio i 5 för vi skulle tillbaka till dagiset hon varit på imorse med Ryan sen till ett annat :) Ryan kunde dock inte följa med pga vissa omständigheter så de va jag Ylva och Dylan som åkte ut på äventyr :) Vi har börjat leta efter dagis redan nu imed att jag kommer vara behöva vara tvungen att åka hem tidigare än planerat, tyvärr ...
Kan ju säga att dagis i USA inte alls är som dagis i Sverige :o!?! här är barnen i åldrar var för dig, från att de är typ 8 veckor gamla, imed att man inte får mer föräldrarledighet i USA :o!?! så barnen är i alla åldrar för sig updelade, sen har varje ålder endast ETT rum de får vistas i där de ska leka och äta och spendera hela dagarna på :o det tyckte jag bara var sjukt, och utöver det ska man behöva betala minst 300dollar i veckan för att få lov att ha sitt barn på dagis och även packa med sig lunch till barnet dagligen! Är glad att jag inte ska flytta till USA och skaffa barn, fy fasen!
Aja, påvägen hem var både jag & Ylva så hungriga att magen gjorde ont så vi åkte inom ngt ställe och handlade med oss 3 Large pizzas haha :P 1 var dock till arbetarna som bygger på Ylva & Ryans deck haha :P gott var det , men det var så otroligt mycket mat så man orkade "bara" max 3 slicar , haha deras bitar är som en halv pizza haha nej men nästan :P
Efter det gick jag ner och pratade lite med min älskling<3 sen upp igen och slappade vid tvn, efter en liten stund blev Ylva sugen på glass så blev lite sådant med hehe :p Gick ner typ 10 för att lägga mig framför datorn med musik, Ylva Dylan och Ryan har redan gått och lagt sig och jag vill inte sitta i vardagsrummet själv vid tvn och lyssna på alla läskiga ljud utifrån haha så smet ner här (a)

Sitter här med musik och har det myyyysigt med big bauta Jordgubbar haha :D(aaa)



Lite ego-bilder skadar aldrig :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0